poniedziałek, 15 czerwca 2020

"Zierzęta domowe" -poniedziałek 15.06.2020r./ realizacja podstawy programowej



DYŻUR TELEFONICZNY DLA RODZICÓW

Poniedziałek

11.00 – 12.00 p. Marzenka


11.30 – 12.00 p. Marta


WITAM  SERDECZNIE  RODZICÓW 
I    WSZYSTKIE   MOTYLKI !!!




  Słuchanie piosenki „Stary Donald farmę miał”

  Dziecko słucha piosenki  " Stary Donald farmę miał" i  zwraca uwagę na zwierzęta z wiejskiej zagrody  i ich głosy.



Oglądanie albumów o zwierzętach domowych

W przeglądarce internetowej  wpisujemy hasła kluczowe „Zwierzęta  z wiejskiego podwórka- grafika ", dzieci oglądają zdjęcia zwierząt i nazywają  je. 



  „Kotek :” – osłuchanie  z wierszem J. Tuwima




Najpierw dziecko słucha wiersza z nagrania. Odpowiada  na pytania":
- O kim jest wierszyk? 
- Co robi kotek? 
Następnie  Rodzic czyta jego treść jeszcze raz. W wolnych chwilach w ciągu całego tygodnia powtarzamy z dzieckiem  kolejne zwrotki i uczymy ich na pamięć.



 Kotek
Miau­czy ko­tek: miau!
- Coś ty, kot­ku, miał?
- Mia­łem ja mi­secz­kę mlecz­ka,
Te­raz pu­sta jest mi­secz­ka,
A jesz­cze bym chciał.

Wzdy­cha ko­tek: o!
- Co ci, kot­ku, co?
- Śniła mi się wiel­ka rze­ka,
Wiel­ka rze­ka peł­na mle­ka
Aż po samo dno.

Pi­snął ko­tek: pii…
- Pij, ko­tecz­ku, pij!
Sku­lił ogon, zmru­żył śli­pie,
Śpi - i we śnie mlecz­ko chli­pie,
Bo znów mu się śni


Zabawa  na czworakach „Koty”

Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało chód kotka, zrobiło ”koci grzbiet”, naśladowało językiem  jak kotek pije mleczko…

Ćwiczenie słuchu fonematycznego
 „Nasi przyjaciele z podwórka"
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt dzieląc je na sylaby, a dziecko podaje jakie to słowo:
 Ko- za , ko-tek, kro –wa, ku-ra , ba- ran;


DZIĘKUJĘ!!  

Opracowała i opublikowała - Anna Bogdan




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz