środa, 13 maja 2020

Mój brat


Środa
Dyżur telefoniczny dla rodziców

10.00 – 11.00 p. Marta


Dzień dobry!!!

Na początek trochę się poruszamy - ,,Nóżki robią tup,tup”

Brat” – posłuchaj wiersza D.Gellner

Mówi mama: - Wychodzimy!
Masz spać grzecznie gdy wrócimy!
- Wychodzimy! – mówi tata – będziesz pod opieką brata.
- Tak! – zawołał brat – niestety!
I nos wsadził do gazety.
Kiedy chciałam z nim pogadać wrzasnął:
- Przestań mi przeszkadzać!
Masz zostawić mnie w spokoju!
Gadaj sobie w przedpokoju!
Pogadałam więc do ściany,
do obrazu i do ramy,
pogadałam z szafką małą,
no, bo z bratem się nie dało.
Co z kolacją? Nikt jej nie jadł,
bo mój brat samolot sklejał
kawałeczek za kawałkiem
i zapomniał o mnie całkiem.
O mnie, oraz o jedzeniu.
I przypomnieć sobie nie mógł!
Potem w świetnym był humorze
film oglądał o potworze.
Potwór ryczał, ja ryczałam,
no bo się potwora bałam!
Brat zawołał: - Dość mam tego!
Idę dzwonić do kolegów.
I okropnie długo gadał.
Pewnie o mnie opowiadał!
Kiedy skończył to gadanie,
usnął nagle na dywanie,
a ja siadłam sobie z boku
w żółtych kapciach i w szlafroku.
Gdy rodzice się zjawili,
to okropnie się zdziwili.
- Czemu nie śpisz? – spytał tata.
- Nie śpię, bo pilnuję brata!

Odpowiedz na pytania:

- Czym był zajęty brat dziewczynki?

- Czemu dziewczynka płakała?

- Kto w końcu kogo pilnował?

Co się zmieniło?” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość oraz pamięć .
(Będziesz potrzebował 5 – 6 zabawek)

Mama lub tata układają zabawki w szeregu. Przyjrzyj się uważnie jakie to zabawki.

 Zamknij oczy. Rodzice w tym czasie zabierają 1 zabawkę.

Otwórz oczy – której zabawki brakuje.

( zabawę powtarzamy kilka razy)

Budujemy studnię” – zabawa konstrukcyjna

Układanie kredek równolegle i prostopadle

Spróbuj ułożyć studnie układając ją z kredek od najjaśniejszych

do najciemniejszych barw.

Trzymam kciuki!!!

😀😀😀😀😀



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz