wtorek, 28 kwietnia 2020

Obiecuję książkę uszanuję!



Wtorek

Dyżur telefoniczny dla rodziców

9.00 – 10.00 p. Marzenka
10.00 – 11.00 p. Marta



Przywitajmy się piosenką ,,Ręce do góry”


Zabawa równoważna „Równowaga”


Połóż na podłodze/dywanie skakankę lub sznurek. Postaraj się przejść po niej – żeby

było ci łatwiej możesz rozłożyć ręce w bok.

Robimy porządki” – zabawa.

Posprzątaj na półce swoje książeczki. Porównaj ich wielkości. Która jest mniejsza a 

która większa. Pokaż rodzicom największą i najmniejszą książkę.

Szanujemy książki – uważnie wysłuchaj fragmentu wiersza ,,Skarga książki" J.Huszczy
Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozaginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka,
małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.

Porozmawiaj z rodzicem o wierszyku.

Czy dzieci szanowały książkę?

Co takiego zrobiły, że uważasz , że nie szanowały książeczki?

Zakładka do książki – praca plastyczna   książka str. 131


( będzie potrzebny klej i nożyczki) 

Wypchnij zakładkę, zegnij wzdłuż przerywanej linii i sklej. Po obu stronach zakładki

przyklej dowolne obrazki. Wypchnij dziurki i przewlecz przez nie tasiemkę.

Powodzenia!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz