środa, 6 maja 2020

Konkurs Eko - sztuka - wyniki


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU EKO – SZTUKA


W KATEGORII 3/4 latki :

1 miejsce - Weronika J.

2 miejsce - Oliwia O. 

3 miejsce - Matylda W.


WYRÓŻNIENIA :

- Maja W.

- Julia T.

- Mateusz K.


Wszystkim rodzicom i dzieciom dziękujemy za zainteresowanie naszym konkursem.

Dyplomy i nagrody są do odbioru w Punkcie DPD przy ul. Kowalskiego 4A.

GRATULUJEMY!!!

Strażak


Środa
Dyżur telefoniczny dla rodziców

9.00 – 10.00 p. Marzenka
10.00 – 11.00 p. Marta


Dzień dobry!!!

Gimnastyka” – zabawa ruchowa – poruszaj się w rytm muzyki.


Strażak” – uważnie wysłuchaj wiersza W. Broniewskiego ,,Pożar”

czytanego przez rodzica.


,,Pożar”
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.

Odpowiedz na pytania

- Co się paliło?

- Kogo uratowali strażacy?

- Co robili strażacy?

- Czy strażacy są odważni?

Prawda czy fałsz?” – odpowiedz na pytania rodzica.

* czy możesz sam włączać kuchenkę na której mama gotuje obiad?

* czy wolno rozpalać ogień w lesie?

* czy można zostawić zapaloną świeczkę w domu?

* czy możesz bawić się kontaktem gdzie jest prąd?

*czy numer alarmowy to 112?


Praca z książeczka - karta pracy str. 135

Sprawdź, komu będą potrzebne do pracy przedmioty na obrazkach.

Połącz każdą parę innym kolorem kredki.

😀😀😀



Wasze prace - wystawa







wtorek, 5 maja 2020

Praca lekarza


Wtorek
Dyżur telefoniczny dla rodziców
9.00 – 10.00 p. Marzenka
10.00 – 11.00 p. Marta


Dzień dobry!!!

Zaśpiewajmy razem ,,Raczki robią...”

Duży skok – mały skok” – zabawa ruchowa z elementami skoku.
Podskakuj w rytm muzyki
1 duży skok
1 mały skok
Wiersz ,,Pan kotek był chory” S.Jachowicz.
Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica.
Pan kotek był chory
i leżał w łóżeczku.
I przyszedł kot doktor.
- Jak się masz, koteczku?
- Źle bardzo- i łapkę
wyciągnął do niego.
Wziął za puls pan doktor
poważnie chorego
I dziwy mu prawi:
- Zanadto się jadło,
co gorsza, nie myszki,
lecz szynki i sadło;
Źle bardzo! gorączka!
Źle bardzo, koteczku!
Oj długo ty, długo
poleżysz w łóżeczku
I nic jeść nie będziesz,
kleiczek i basta.
Broń Boże kiełbaski,
słoninki lub ciasta!
- A myszki nie można? -
zapyta koteczek –
lub ptaszka małego
choć parę udeczek?
- Broń Boże! Pijawki
i dieta ścisła!
Od tego pomyślność
w leczeniu zawisła.
I leżał koteczek;
kiełbaski i kiszki
nietknięte; z daleka
pachniały mu myszki.
Patrzcie, jak złe łakomstwo!
Kotek przebrał miarę,
musiał więc nieboraczek
srogą ponieść karę!
Tak się i z wami,
dziateczki, stać może:
od łakomstwa
strzeż was Boże!

Kto odwiedził kotka gdy kotek był chory?
Czy lekarz pomógł kotkowi?
Dlaczego wzywamy lekarza gdy jesteśmy chorzy?

Numer alarmowy”
112numer alarmowy – obejrzyj filmik



Karta pracy – pokoloruj kartę pracy – numer alarmowy. 

Zapamiętaj ten numer.




poniedziałek, 4 maja 2020

Rosnę na wiosnę


Poniedziałek
Dyżur telefoniczny dla rodziców

9.00 – 10.00 p. Marzenka
10.00 – 11.00 p. Marta


Witamy!!!


Kto potrafi tak jak ja? – zabawa naśladowcza.
Naśladuj za rodzicem.
*tupnij jedną nogą,
*tupnij drugą nogą,
*podskakuj jak piłeczka,
*skacz jak pajacyk,
* stań w dużym rozkroku,
* uderzaj dłońmi o kolana,
* dotknij palców u stóp

I ja też urosnę Posłuchaj opowiadania Cz. Janczarskiego czytanego przez rodzica.

I ja też urosnę!
W nocy padał deszcz.
Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na grządce, trawy i chwasty…
Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową.
A potem fikał na trawie koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero gdy lunął
rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu.
Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć. To i ja urosnę po deszczu. Postoję na dworze. Chciałbym
być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu…”
Stanął niedźwiadek na środku trawnika.
Rech, rech, rech – usłyszał koło siebie.
To zielona żabka – pomyślał. – Ona chce też urosnąć…”.
Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki.
Miś stanął na czubkach łapek i zawołał:
Zosiu, Zosiu, ja urosłem!
Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka. – Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu ! 
Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś.

Odpowiedz na pytania do wysłuchanego opowiadania :
Dlaczego rzodkiewka, trawa i chwasty urosły na grządce?
Co zrobił Uszatek, kiedy zaczął padać deszcz?
Czy Uszatek urósł na deszczu?
Co rośnie po deszczu?


Duży miś– mały miś– zabawa matematyczna, porównywanie wielkości przedmiotów.
Weź z półki kilka zabawek rożnej wielkości
( np. dwa misie, dwa klocki, 2 książeczki itp.)

Połącz w pary: duży klocek – mały klocek, duży mis – mały miś.

Nazwij zabawki a następnie porównaj wielkość.

Która z tych dwóch zabawek jest większa a która mniejsza.

Jak już połączysz w pary wszystkie zabawki. To następnie podziel zabawki na małe i

większe. Wszystkie małe połóż po prawej stronie a wszystkie duże po lewej.

Po zabawie poukładaj zabawki na półkę.


Wystawa ,,Nasze flagi"

Pięknie pracujecie. 









😀😀😀


czwartek, 30 kwietnia 2020

Ważna informacja - dotycząca otwarcia placówki


Wytyczne dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego

Od 6 maja br. otwieramy przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego, przy uwzględnieniu wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.
Ze względu na sytuację epidemiczną organ prowadzący może ograniczyć liczebność grupy przedszkolnej.
W pierwszej kolejności z przedszkola powinny skorzystać te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu.
Pierwszeństwo mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Organ prowadzący przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej lub inną formę wychowania przedszkolnego,

Pomoże dyrektorowi w zapewnieniu opieki nad dziećmi i realizowaniu skierowanych do niego wytycznych.
Zobliguje dyrektora do przygotowania wewnętrznych procedur bezpieczeństwa na terenie placówki.
Zapewni środki higieniczne potrzebne do bieżącego funkcjonowania placówki.
W miarę możliwości zapewni dodatkowe pomieszczenia dla dzieci, a także wyposażenie tych pomieszczeń.
W razie potrzeby zaopatrzy pracowników w indywidualne środki ochrony osobistej: jednorazowe rękawiczki, maseczki, ewentualnie przyłbice, nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem.
Wesprze dyrektora placówki w organizacji żywienia, w tym w wyborze bezpiecznych dostawców i zdrowych produktów żywieniowych, także w sytuacji wyboru dostawcy zewnętrznego (tzw. cateringu).
Ustali szybki sposób komunikacji z dyrektorem, np. do raportowania o liczbie dzieci lub w sytuacji podejrzenia zakażenia.
Zabezpieczy możliwość szybkiego uzupełniania kadry pedagogicznej w przypadku nieobecności nauczycieli z powodu choroby lub kwarantanny.
Dyrektorze,
Od 6 maja br. zorganizuj zajęcia dla dzieci. Grupy powinny przebywać w wyznaczonych i stałych salach. Jeśli jest to możliwe, liczebność grup powinna być mniejsza niż jest to uregulowane w rozporządzeniu MEN w sprawie organizacji publicznych szkół i przedszkoli.
W miarę możliwości ogranicz przebywanie w placówce osób z zewnątrz. Zadbaj o zachowanie dodatkowych środków ostrożności przy ewentualnych kontaktach z takimi osobami, w tym z dostawcami posiłków.
Przy wejściu do przedszkola/szkoły bezwzględnie umieść płyn do dezynfekcji rąk i zobliguj wszystkich dorosłych do korzystania z niego.
O ile jest taka potrzeba, zaopatrz pracowników w środki ochrony osobistej, w tym rękawiczki, maseczki ochronne, ewentualnie przyłbice.
W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – wywieś plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem instrukcje do dezynfekcji rąk.
Wyłącz źródełko lub fontannę wody pitnej. Jeśli w placówce znajdują się inne dystrybutory wody, dzieci powinny z nich korzystać pod nadzorem nauczyciela. Zalecenia higieniczne w przypadku innych dystrybutorów wody zostały określone na stronie internetowej GIS.
Dzieci, pod nadzorem nauczycieli, mogą korzystać z istniejących na terenie placówki placów zabaw i boisk.
Jeżeli nie możesz zapewnić codziennej dezynfekcji sprzętu na szkolnym placu zabaw lub boisku, musisz go oznaczyć taśmą i odpowiednio zabezpieczyć przed używaniem.
Zapewnij sprzęt i środki oraz monitoruj prace porządkowe, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekowania powierzchni dotykowych: poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach do spożywania posiłków.
Przygotuj procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia i skutecznie poinstruuj pracowników, jak należy je stosować. Pamiętaj, że każde wprowadzane wymagania, konieczne dla zachowania zdrowia, muszą być przedstawione i wyjaśnione odbiorcom.
Przeprowadź spotkania z pracownikami i zwróć uwagę, aby kładli szczególny nacisk na profilaktykę zdrowotną, również dotyczącą ich samych. Do placówki nie powinni przychodzić nauczyciele i inni pracownicy, którzy są chorzy.
W miarę możliwości nie angażuj w zajęcia opiekuńcze nauczycieli i innych pracowników powyżej 60. roku życia.
W miarę możliwości unikaj rotacji nauczycieli podczas sprawowania opieki nad dziećmi.
Wyznacz i przygotuj pomieszczenie (wyposażone m.in. w środki ochrony osobistej i płyn dezynfekujący), w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
Umieść w łatwo dostępnym miejscu numery telefonów do: organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.  Przygotuj ścieżki szybkiej komunikacji z rodzicami.
Jeżeli organizujesz stołówkę, to obok warunków wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadź zasady szczególnej ostrożności, np. korzystanie z płynów dezynfekujących do czyszczenia powierzchni i sprzętów.
Zorganizuj bezpieczne spożywanie posiłków, w tym np. spożywanie posiłków w małych grupach, czyszczenie blatów, stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu w temperaturze min. 60 O C lub je wyparzać.
Wymagaj od dostawców cateringu jednorazowych pojemników i sztućców.
Nauczycielu,
Wyjaśnij dzieciom, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w placówce i dlaczego zostały wprowadzone.
Nie organizuj wyjść poza teren placówki, np. spaceru do parku.
Usuń z sali przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie dezynfekować, np. pluszowe zabawki. Jeżeli do zajęć wykorzystujesz przybory sportowe, np. piłki, skakanki, obręcze, powinieneś je systematycznie dezynfekować.
Wietrz salę, w której organizujesz zajęcia, co najmniej raz na godzinę i prowadź gimnastykę śródlekcyjną przy otwartych oknach.
Zwracaj uwagę, aby dzieci często i regularnie myły ręce, szczególnie przed jedzeniem, po skorzystaniu z toalety i po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu. Zorganizuj pokaz właściwego mycia rąk i ich dezynfekcji. Przypominaj i dawaj przykład.
Unikaj organizowania większych skupisk dzieci w jednym pomieszczeniu.
Rodzicu,
Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w placówce, przekaż dyrektorowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.
Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4. rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z placówki.
Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe – bez objawów chorobowych.
Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
Wyjaśnij dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.